Monday, November 20, 2006

سازمان نظامي بسيج دانشجويي عامل قتل يک دانشجو

روند سرکوب تدريجي و گام به گام جنبش دانشجويي به جايي رسيده که دانشجويان بسيجي تحت پوشش سپاه پاسداران وارد عرصه برخورد با دانشجويان شده اند. در تازه ترين اقدام بسيج دانشجويي، توحيد غفارزاده دانشجوي دانشگاه آزاد واحد سبزوار عصر دوشنبه در برابر چشمان نامزدش به قتل رسيد تا دانشگاه پادگاني به به دانشجويان منتقد و مخالف دولت پادگاني نمايش داده شود.

به گفته يک دانشجوي دانشگاه سبزوار، توحيد غفارزاده در حالي که به همراه نامزد خود قصد رفتن به منزل را داشت، به ضرب چاقوي يک دانشجوي بسيجي دانشگاه تربيت معلم سبزوار کشته شد. قتل توحيد غفارزاده در حالي اتفاق مي افتد که همچنان پرونده قتل عزت ابراهيم نژاد در کوي دانشگاه در تيرماه ۱۳۷۸ و اکبر محمدي در زندان اوين، به نتيجه اي نرسيده و روز گذشته نيز وکيل مدافع اکبر محمدي خبر داد پرونده او براي تحقيقات بيشتر به اداره آگاهي ارجاع شده است.

فرود دشنه يک دانشجوي بسيجي بر قلب توحيد غفارزاده، نمونه ديگري از آثار سياستهاي نهادهاي امنيتي است که همواره تلاش کرده اند جامعه دانشگاهي را در در مسيري قرار دهند که با ارزشهاي مورد پسند آنها سازگاري داشته باشد.

قتل در دانشگاه

يکي از دانشجويان دانشگاه سبزوار در گفتگو با روز در ازتباط با قتل توحيد غفارزاده گفت: “عصر روز شنبه يکي از اعضاي بسيج دانشجويي دانشگاه تربيت معلم سبزوار در حالي که توحيد غفارزاده و نامزد او در برابر در دانشگاه آزاد ايستاده بودند با آنها درگير شد و پس از توهين و درگيري لفظي، با يک چاقو ضربه محکمي به سينه توحيد غفارزاده وارد کرد. در اثر اين ضربه توحيد غفارزاده به شدت مجروح و پس از آن به بيمارستان امدادي سبزوار منتقل شد اما نهايتا شدت جراحت وارده موجب مرگ او شد.”

در بين برخي از دانشجويان اين شايعه مطرح شده که حراست دانشگاه از اين اقدام حمايت کرده است.مصطفي صداقت جو عضو سابق شوراي مرکزي انجمن دانشگاه سبزوار در همين زمينه به به ادوارنيوز گفت: “طبق گفته رييس حراست دانشگاه تربيت معلم سبزوار، ضارب مدعي است بر اساس تکليف شرعي و اعتقاداتش عمل کرده است.”

بر اساس گفته وي “۳ هفته قبل نيز حادثه ديگري براي دانشجويان اتفاق افتاد و دو موتورسوار با حمله به چند دانشجوي دختر و پسر اين دانشگاه آنها را مورد ضرب و شتم و تعرض قرار دادند و هنگامي که دانشجويان در اعتراض به نبود امنيت اقدام به اعتراض و تحصن کردند مسئولين دانشگاه به جاي پاسخگويي اقدام به احضار بيش از ۱۰ دانشجوي شرکت کننده در اين اعتراضات به کميته انضباطي کردند.”

روابط عمومي دفتر تحکيم وحدت روز گذشته در همين ارتباط با انتشار اطلاعيه اي نوشت: “سر انجام دشنه عريان تحجر بر قلب دانشجو نشست. اگر تا ديروز جان دانشجويان دربند به شکرانه پايداري حکومت اسلامي ايمن نبود و زندان مسلخ بود و بوي خون پاک اکبر محمدي ها از آنسوي ديوارها به مشام دانشگاهيان مي رسيد؛ امروز دانشگاه خود رنگ خون گرفته و دانشجو به تيغ سلاخي جلادان متحجر سپرده شده است.”

دفتر تحکيم وحدت جريان به قتل رسيدن توحيد غفارزاده را چنين توصيف مي کند: “مقارن عصر شنبه ۲۷ آبان يکي از دانشجويان دانشگاه تربيت معلم سبزوار به ضرب فرود آمدن چاقو بر قلب توسط عضو بسيج دانشجويي اين دانشگاه به قتل رسيد. به گفته شاهدان عيني مقتول در حال گفتگو با همسر خويش در محل ايستگاه اتوبوس دانشگاه بوده است که ضارب با طرح اين سئوال که نسبت شما چيست؟ وارد حريم حوزه خصوصي آنان مي شود. بعد از وقوع درگيري لفظي، ضارب در اقدامي وحشيانه با فرود اوردن چاقويي بر قلب مقتول وي را به قتل مي رساند. به گفته دانشجويان اين دانشگاه قاتل از اعضاي بسيج دانشجويي دانشگاه بوده که پيش از اين نيزسابقه درگيري هايي از اين دست را داشته است. گفته مي شود قاتل پس از دستگيري در مرکز انتظامي سبزوار ضمن اعتراف به انجام قتل انگيزه خويش را جريحه دار شدن احساسات مذهبي خود از گفتگوي دو جوان دختر و پسر در انظار عمومي دانسته است.”

سپاه پاسخگو باشد

در ادامه اين اطلاعيه آمده است: “رخداد فوق بيش از همه وقت چهره عريان و طالباني عمال حکومت ديني استبدادي را روشن ساخت. وقوع قتل توسط يکي از اعضاي سازمان نظامي بسيج دانشجويي به عنوان مروج آرمانهاي حکومت، نمايانگر بازتوليد گفتمان خشونت و جاهليت توسط مربيان و فرماندهان اين سازمان نظامي مي باشد.”

دفتر تحکيم وحدت در بخشي ديگر از اين اطلاعيه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را در مورد قتل توحيد غفارزاده مسئول دانسته است: “از آنجايي که اين قتل توسط يکي از اعضاي بسيج دانشجويي صورت گرفته است مسوؤلين ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، موظف به پاسخگويي در برابر ملت مي باشند. از فرماندهي سپاه پاسداران انتظار مي رود ضمن عذر خواهي از جامعه دانشگاهي و وجدان ملت ايران، زمينه تحقيقات مستقل را در خصوص تعرض هاي نيروهاي آن نهاد به حوزه خصوصي افراد فراهم سازد، تا بيش از اين شاهد وقوع جناياتي اين چنين نباشيم.”

دفتر تحکيم وحدت ضمن هشدار به آنچه “مسوؤلين وزارت علوم دولت امنيتي و عوام فريب نهم” ناميده، مي نويسد: “بي شک حمايت هاي بي دريغ آن وزارت بي کياست از سازماني نظامي و تبديل کردن آن به بلندگوي رسمي حکومت بعد از اين نيز پيامدهايي اين چنين ناگوار به دنبال خواهد داشت. حجت بر درايت تان همين بس که بر سياهه اعمالتان در برخورد با دانشجويان و بر دوش نشاندن ستاره هاي آسماني، ريختن خون گرم انساني بي گناه برسنگفرش سرد دانشگاه افزون شد.”

قتل در زندان

از سوي ديگر پرونده قتل اکبر محمدي، دانشجويي که در زندان اوين درگذشت هنوز به نتيجه اي نرسيده است. جسد او به دستور وزارت اطلاعات زودهنگام و شبانه به خاک سپرده شد و اجازه کالبد شکافي به خانواده اش ندادند.

اکبر محمدي عضو جبهه متحد دانشجويي بود که در جريان حوادث ۱۸ تيرماه ۱۳۷۸ زنداني شده و به شدت مورد شکنجه قرار گرفته بود. وكيل مدافع اكبر محمدي براي پيگيري پرونده او به شعبه‌ ۲ بازپرسي دادسراي امور جنايي تهران مراجعه کرد و سپس خبر از ارجاع پرونده به اداره آگاهي داد.

خليل بهراميان، در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي ايسنا گفت: “پرونده از مجتمع قضايي كاركنان دولت برگشته و بازپرس، پرونده را به شعبه‌ ۱۰ آگاهي فرستاده تا تحقيقات در آن‌جا انجام گيرد.”

وي گفت اين تحقيقات نمي‌تواند مورد قبول باشد زيرا ماموران اداره‌ آگاهي از ماموران نيروي انتظامي هستند، در حالي كه در مورد اين پرونده طبق قانون بايد از شهود مستقر در زندان تحقيق انجام شود و جز بازپرس هيچ‌كس نبايد اين كار را انجام دهد. بهراميان يادآور شد تحقيقات اداره‌ آگاهي را كافي نمي‌داند و درخواست انجام تحقيقات دقيق‌تري را دارد.

منبع: روزآنلاين

2 comments:

Anonymous said...

khobi agha?! Hollow & Solid Arabesque ro aghe dari bara ma beferest, filesh az rapid pak shode! merci,

emaile man: aluckycouple@yahoo.com

Anonymous said...

Hey, can you please delete the comment before this, I don't want my email all around.
Cheers,
M.